Bøker på bordet

Det har blitt lite tid og interesse for bøker i det siste. Når kvelden kommer er jeg i trøtteste laget for lesing, og før kvelden kommer, sitter jeg sjelden ned lenge nok til ei god lesestund. Men på nattbordet har jeg hatt «Bare en dag til» av Mitch Albom, samme forfatter som skrev «Tirsdager med Morrie» og som jeg skrev om her. «Bare en dag til» er enkel og grei nattbordslektyre; lettlest og med litt livsvisdom bak historien.

Jeg har også jobbet meg gjennom «Drøm søte drømmer» av Massimo Gramellini. Den fikk gode kritikker flere steder, men den grep ikke meg slik jeg forventet.

Nå har jeg fått et par tips på twitter som jeg håper skal gi noen gode lesestunder i høstferien. Takknemlig for boktips fra dere lesere!

Dette innlegget ble publisert i Litteratur og merket med , , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

