Hverdagstips til husmødre og -fedre

Min supre mentor, Flylady, sprer stadig oppmuntring og hjelp til slitne husmødre (og alle andre). Jeg synes ikke alle idèene hennes er like gode, men jeg har blitt inspirert av ganske mange av dem. Og de kan brukes om man ikke er husmor også. Per definisjon jobber jeg mer ute enn hjemme nå, men med mindre tid hjemme er det desto bedre å ha gode rutiner for å få hverdagen til å flyte greit.

Her er noen av hennes fraser som har satt seg på hjernen min og som fungerer som et spark bak for å komme i gang:

You can do anything for 15 minutes! (Skal du i gang med noe kjedelig? Sett ei klokke på 15 minutter, og se hvor langt du rekker! Bruk også reklamepauser og andre pauser til å gjøre litt av noe du trenger å gjøre.)
A load a day keep the chaos away! (skittentøy ;-))
One job at a time! (Ikke la deg distrahere av alt annet som må gjøres.)
Shine your sink!
Laugh every day!   

Are you ready to FLY (Finally loving yourself)? La perfeksjonismen fare og vær fornøyd med det du får til! Husk: Litt er bedre enn ingenting!

Dette innlegget ble publisert i Oppmuntring og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær hvordan dine kommentardata behandles..